Skvělé! Žiji v Českém ráji již dlouho a teprve z knihy jsem zjistila, co ještě nevím a která místa musím určitě navštívit.

Krušné hory známé i neznámé

DAVID Petr, SOUKUP Vladimír

Detail knihy Krušné hory známé i neznámé

Krušné hory už nejsou "krušné"

Jan Bartoš 6. 8. 2020

Osvědčený tým okolo pánů Davida a Soukupa se pustil do přiblížení pohoří, které si ještě nedávno spojujeme se zničenými lesy a pustou krajinou. ostatně ani slovo "krušné" v názvu hor nelze hodnotit jako špatné, ale souvisí s těžbou. Koneckonců debaty o možné těžbě lithia u Cínovce to dokazují. Krušné hory jsou poměrně rozsáhlým pohořím, proto je kniha rozdělena do několika oblastí a od západu postupuje k východu. Jak je dobrým zvykem těchto publikací, přináší popisy jednotlivých lokalit a v rámečkách různé zajímavosti, pověsti a historky. Vše je doplněno barevnými fotografiemi a osobními předmluvami autorů k jednotlivým oblastem, Publikace (taky jako tradičně) přináší jen jednu poměrně obecnou mapu oblasti, případný návštěvník musí mít určitě podrobnější. Také informace pro turisty jsou skromné, což ale v dnešní době není tolik na škodu, skoro vše najdeme na internetu. Kniha se kvůli omezenému rozsahu nemůže věnovat městům, které jsou na okraji Krušných hor, výjimkou je podrobně popsaný Chomutov a Litvínov, je možná škoda, že se na Sokolov, Teplice, a blízkou Kadaň nedostalo.
K celé edici známých a neznámých pohoří mám ještě poznámku, že za více peněz dostáváme stále méně. Ale to neplatí jen o knihách. Držím palce, abychom se dočkali dalších knih tohoto typu, třeba Českomoravská vysočina, Jeseníky, Beskydy a další si o to říkají. A jak píšu - vzhůru do krásné české krajiny, Krušné hory za návštěvu stojí.

Šumava známá i neznámá

DAVID Petr, SOUKUP Vladimír

Detail knihy Šumava známá i neznámá

Co ještě můžeme nového a neznámého na Šumavě objevit?

Jan Bartoš 8. 11. 2017 4

Nakladatelství Soukup&David pokračuje druhým svazkem v přibližování turisticky atraktivních oblastí - první byly Brdy, někdy mám dojem, že se stávají přeborníky ve vytváření nových edicí a projektů, které až na výjimky do konců nedotahují. Nicméně další z mnoha knih o Šumavě milovníky tohoto krásného koutu naší vlasti přináší potřebné informace o jednotlivých lokalitách.
Kniha je členěna na oblasti, systematicky prochází všechna známá i méně známá místa, doplňuje je praktickými výčty faktů, různých stravovacích a ubytovacích možností, otvíracích dob apod. V speciálních odstavcích jsou různé historky a zajímavosti, přínosné jsou pěkné fotografie. Každá oblast je uvedena krátkou esejí a osobními zkušenostmi autorů. V závěru je k dispozici poměrně ucelený přehled všech pěších turistických tras s kilometráží, bohužel v knize chybí jakékoliv mapy - pokud pomineme jednu obecnou přehlednou. Kniha je pěkně zpracována, ale nemohu se zbavit dojmu, že podobných publikací (a to i ze stejného nakladatelství) už bylo až dost. Tato zase tolik novinek nepřináší. I tak se před Vánocemi bude zřejmě slušně prodávat.
Nakladatelství S&D držím palce, aby své projekty dotahovalo do konce, tímto dílem a edicí si zase nabrali velké sousto, které bude těžké trávit. Co bude příště?

Kladské pomezí - Náchodsko a Broumovsko

DAVID Petr, LUDVÍK Petr, SOUKUP Vladimír

Detail knihy Kladské pomezí - Náchodsko a Broumovsko

Průvodce po pěkném území na česko-polském pomezí

Jan Bartoš 7. 6. 2017 4

Dalším svazkem edice Česko všemi smysly nakladatelství S&D je popis krásného koutu Náchodska a Broumovska a přilehlého území polské části s dominantní Hejšovinou. Kniha je rozčleněna do kapitol podle přirozených center, poskytuje velmi kvalitní informace o turistických atrakcích a dalších důležitých poznatcích pro turisty (ubytování, stravování, parkování). Množství barevných fotografií z mnohdy velmi známých míst Babiččina údolí, Teplicko-Adršpašských skal, ale i Jaroměřska, Hronovska doplňují i méně známé lokality okolo Machova, Starkoče, Žacléře. Kniha se zabývá i přilehlým polským územím, které má taky své půvaby, tam to ale bohužel moc neznám. Na rozdíl od mnoha míst, kam jsem jezdil na školní výlety. A zde musím vzpomenout náš středoškolský několikadenní výlet na Broumovsko, kde se nám líbilo. Přínosem knihy je množství slevových kupónů, které lze využít do roku 2020 a jejichž celková hodnota převyšuje násobně cenu knihy. Určitým nedostatkem se mi zdají mapy, které jsou spíše základní, ale v dnešní době je dostatek turistických map a chápu, že si turista, který by chtěl v dané krásné oblasti trávit dovolenou, mapu prostě pořídí jinak. Obecně chválím nakladatelství S&D za jejich dlouholeté mapování naší krásné vlasti, myslím, že se jim povedlo hodně, ale i tato edice je zatím jen kousek za začátkem. A je třeba důsledně dotahovat projekty do konců, byť ekonomické hledisko hraje výraznou roli.

Špalíček výletů 4

Detail knihy Špalíček výletů 4

Špalíček výletů

Zina Salačová 21. 12. 2016 5

Skvělá stejně jako předchozí díly.

Malý špalíček výletů - Liberecký kraj

Detail knihy Malý špalíček výletů - Liberecký kraj

Liberecký kraj oplývá spoustou zajímavých turistických míst

Jan Bartoš 12. 12. 2016 5

Kolektiv tvůrců okolo pánů Davida a Soukupa přináší již třetí svazek Malých špalíčků výletů, kde představuje Liberecký kraj. Když si uvědomíme koncentraci Jizerských hor, Ještědska, Lužických hor, západních Krkonoš, Máchova kraje - pak se není čemu divit. Kniha jako obvykle představuje 52 výletů do jednotlivých vskutku atraktivních míst a je praktickou pomůckou pro plánování výletů nebo dovolené. Samozřejmostí jsou alespoň hrubé mapy, množství barevných fotografií, praktické informace o přístupnosti, ale největším bonusem je velké množství poukázek na slevy, které násobně převyšují hodnotu knihy, zejména typu k jedné vstupence druhá zdarma. Vzhledem k počtu krajů naší republiky má tato edice zřejmě několikaletou perspektivu a věřím, že zamíří ze severních částí naší republiky i na jih a časem představí všechny kraje. Ostatně S&D mají mnohaleté zkušenosti s celou naší republikou a věřím, že dají dohromady i další své projekty.

Malý špalíček výletů - Ústecký kraj

Detail knihy Malý špalíček výletů - Ústecký kraj

Další edice výletů po naší vlasti

Jan Bartoš 19. 11. 2015 5

Nakladatelství S&D se pustilo do další edice - malých špalíčků výletů po jednotlivých krajích. Již letos vydalo kraj Královéhradecký, nyní kraj Ústecký. Kniha mapuje poměrně dobře jednotlivé turisticky atraktivní lokality tohoto turisticky vděčného kraje - ať už se jedná o České Středohoří, České Švýcarsko či jiná místa a mikroregiony. Knihu lzde doporučit k plánování výletů či dovolené - to je v pořádku. Navíc přináší spoustu slevových kupónů pro turisty, což bohatě vyváží cenu knihy v případě jejich využití. Jen se mi úplně nezdá koncepce pánů Soukupa a Davida a jejich kolegů - protože pořád očekávám pokračování v edici zelených průvodců, kterých mělo být 99 - řada skončila někde ve dvou třetinách. Tato řada má tedy druhý svazek - krajů u nás je přece jen méně - tak to snad vyjde. Abych jen nekritizoval - toto nakladatelství má celé Česko i Slovensko poměrně objevené a popsané v celé řadě předchozích publikací, ať už to byly turistické encyklopedie krajů, různé výlety dopravními prostředky apod. A většinou nové publikace přinášejí aktualizované a doplněné informace. Samozřejmostí jsou barevné fotografie, mapky a různé informace potřebné pro turisty.

+ dalších 198 kategorií

+ dalších 1036 autorů

59 prodejen po celé České republice,